reklama

Ako mi po nohe prešla električka!!

Tento krátky príbeh je napísaný podľa skutočnej udalosti. Niektoré mená a postavy v príbehu môžu byť vymyslené, zakladajú sa však na pravde.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)
Elektrieka, ktorá mi mohla odtrhnú?   nohu :DD
Elektrieka, ktorá mi mohla odtrhnú? nohu :DD 

Už sa vám niekedy stalo, že by vám po nohe prešiel dopravný prostriedok? Mne áno. A to nie tak celkom hocijaký dopravný prostriedok, ale rovno niekoľko ton vážiaca električka. Ako sa to všetko prihodilo, vám rozpoviem v tejto tragicko - komickej "short-storry".

V Prahe som pobýval už takmer pol roka. Do metropoly našich západných susedov som sa pobral len s tými najlepšími úmyslami a gro mojich predstáv a plánov tvorili dve základné veci - nájsť si čím skôr prácu a bývanie. Nič z toho som totiž nemal vopred zabezpečené. Pocit istoty mi dodávalo akurát pár dobrých priateľov, ktorí v meste študovali, prípadne pôsobili v rôznych zamestnaniach. Zo začiatku mi pomohol najmä istý "svetazbehlý" spoluobčan a kamarát z Banskej Bystrice, prezývaný Ramzes - okrem iného. Ramzes a jeho niekdajšia priateľka Danka - ma k sebe ochotne na pár dní prichýlili a pomohli mi nájsť prácu a dokonca aj bývanie - za čo som sa im mimochodom dodnes ešte poriadne neodplatil. Dúfam, že ešte budem mať príležitosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Býval som v skvelom, byte situovanom v tej najskvelejšej časti Prahy - na Žižkove. Dvojizbový byt je podľa mňa trochu primalý na štyroch nájomníkov, ale nič lepšie som si nemohol dovoliť. Na izbe som býval s ďalším dobrým kamarátom z "Banskej" Martinom K. - ktorý mi takisto veľmi pomohol... V tej druhej bývali dve Poľky, a niekedy s nimi býval aj Bolek.

Pár mesiacov som predával knižky na Pražskom hrade v Zlatej uličke - keď sa mi však zunovali desiatky turistov z rôznych kútov Európy a najmä Ázie - natlačených v miestnosti dva krát dva metre, navyše neobsahujúcej žiadne vetranie - povedal som si dosť. Martin mi dohodil prácu u "Trasiho"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Trasi" vlastnil internetový obchod s hudobnými cédečkami, dévédéčkami, mobilnými aparátmi a podobne. Mojou úlohou bolo baliť objednávky a zanášať ich po práci na poštu. Nebola to zlá práca, fyzicky nie náročná a na moje pomery aj slušne zaplatená. Po práci som si mohol dovoliť zájsť na nejaké to pivo, z času na čas aj na nejaký ten koncert, prípadne iné kultúrne podujatie. Vzhľadom na to, že Praha je vcelku dosť kosmopolitným mestom - stýkal som sa s ľuďmi viacerých národností. Poďme ale k tej osudnej noci - kedy som "prišiel" do kontaktu s tou železnou opachou.

Mal som za sebou náročný deň. Začali sa letné prázdniny a s nimi aj príležitosť pre mnohé decká privyrobiť si nejaký ten "litrík" na jednej z miestnych brigád. No a ako sa usilovným študentom začali plniť vrecká, mne sa začali na pracovnom stole kopiť balíky objednávok. V ten deň som ich spracoval skoro dvesto. Keď som ich všetky dobalil, tak som ich zaniesol na poštu a tým sa končila moja práca. Nasadol som na tramvaj a s úľavou sa pobral domov. V duchu som kul plány, že si dám konečne trochu "do nosa". Kurevsky som to potreboval - vyžrať si a na pár hodín vypnúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zavolal som Martinovi a oboznámil ho so situáciou. Na moju radosť už vraj dohodol program na večer s dvoma bieloruskými kamarátkami, Natašou a Kaťušou. O pol ôsmej vraj pri "koňovi" na Václaváku, je pripravený splniť moju "pitkársku" potrebu. Na Václaváku som bol skoro o hodinu skôr a tak som si u ukrajincov lupol tri fľaškové pivá už v predstihu.

Keď dorazil Maťo a jeho pôvabné bieloruské spoločníčky, presunuli sme sa do Poppa. Poppo - diskofilný klub, v ktorom bývala každý štvrtok ro/c/kotéka, prípadne niečo menej tradičné ako sa na podobné kluby patrí. V štvrtky som tam celkom rád zašiel, dalo sa tam slušne vyblázniť aj na inú hudbu - ako komerčnú diskofilnú odrhovačku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer prebiehal veľmi dobre. Šantili sme na veci typu: Mercedes Benz od Janis Joplin, Hendrixov - All along the watchtower, My generation - The Who, Kashmir - Led Zepellin, Light my fire, Break on through, People are strange, Love her Madly - od The Doors - zjavne DJ-ova obľúbená kapela - nielen jeho, a podobne...

Popíjali sme jedno pivo za druhým, no nepociťoval som na sebe ešte známky opilosti. Okolo pol noci dorazil - Honza a Asia = česko-poľská alkoholická "úderka" - zábava pokračovala v plnom prúde. Na stole začali odrazu pribúdať už aj poldecáky. Ani neviem ako a riadne som sa zoťal...

Ráno ma zobudí nepríjemné zvonenie mobilného telefónu. Z hrôzou zisťujem, že už je čosi po desiatej a už hodinu som mal byť v práci. Na mobile svietia 2 neprijaté hovory od "Trasiho" a jedna prijatá sms. Zanadával som a pustil sa do čítania správy.

Ahoj Miro, tak jak to s tebou vypadá?? Vždyť to ti muselo urvat nohu, nebo tak nějak. A jak se ti to vúbec stalo? Jsem se díval na tramvaj a to prakticky ani není možné, aby někomu po noze přejela tramvaj. Dej mi vědet čím dřív to pújde. Trasi...

Zmätene som sa pozrel na nohu - bola očividne v úplnom poriadku. Nadávajúc som sa pokúšal rozpamätať na záver včerajšej noci - no nedarilo sa mi to. Pozrel som sa na Maťa - spokojne chrápal. A potom som nazrel do odoslaných sms.

04:35

Nazdar, Honza zajtra neprídem do práce - mal som úraz. Po nohe mi prešla električka a som v nemocnici. M

Som ja ale chuj, pomyslel som si. Geniálnejšia výhovorka ma v tej mojej ožratej palici naozaj nemohla už ani napadnúť. To som mohol rovno napísať, že ma prešiel parník, alebo že ma napadol tiger, čo ušiel z neďalekého cirkusu.

Miroslav Kostrec

Miroslav Kostrec

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudba, Literatúra, film, šport...Obľúbení interpreti: F.M. Dostojevskij, G.G. Marquez, J.Heller, Bukowski, Lindgren, Murakami...Kusturica, Almodovar, Inarritu, Kubrick, Forman, Gatlif,Kieslowski - Hevad Kahn, Gus Hansen, Barry Greenstein, Daniel Negreanu, Chris Moneymaker,Kenny Tran, Phil Laak, Phil Helmuth, Bruno Fitoussi...Leningrad, The Doors, Pink Floyd, Led Zepellin + cigánčina rôzneho druhu...Johny Depp...FC Barcelona, Zenit Petrohrad, Torpedo Raskolnikovo, Dynamo Oblomovka...Anna Ivanovic, Janko Tipsarevic, Novak Djokovic, Ivan Ljubicic, Michail Juznyj, Dinara Safina...Messi, Cantona, Best, Maradonna, Stoichkov,Boban, Suker, Keržakov, Aršavin, Kuyt, Torres, Babel, Guľka, Yayla, Pukallus, Diaz, Špačinský, Raúl Irabarne...A mnoho iných.................................................... Zoznam autorových rubrík:  Literárne experimentySrdjan a SofiaPríbehy obyčajného (š)jalovstvFizolófiaŠportEURO 2008SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu