reklama

Dá sa v priebehu jedného mesiaca rozbiť okno 3 krát a nechtiac???

V tomto príspevku si zaspomínam na bezstarostné časy deviateho ročníka základnej školy. Je to už síce dobrých pár rokov, ale spomienky na osudový mesiac - sa mi v pamäti uchovajú pravdepodobne až do konca môjho života. Boli to pekné, salámovité a najmä jednoduché časy na tej základnej. Cez prvú hodinu sme zrkadielkom pozerali K.K pod sukňu a cez tú druhú /telesná výchova/, sme tej istej K.K neváhali pri behu okolo telocvične podložiť nohu - toť svojský spôsob balenia, ale pochopiteľný pre istú vekovú skupinu pozemšťanov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Na ZŠ bolo len pár vecí, ktoré ma zaujímali: K.K, moji parťáci /V.J, B.P, R.M a ostatní/, veľká prestávka, telesná výchova, koľko minút ostáva do zvonenia, zemepis, dejepis, kartičky hokejistov, syrová bageta a či mám dobre nabité baterky do walkmana ...Na niečo som isto zabudol, no nehrá to myslím dôležitú rolu...

Po tom nešťastnom jednom mesiaci, ma už zaujímalo aj to - aby som sa zďaleka vyhýbal tesnej blízkosti vyklápacích okien budovy školy....

Prípad č. 1

Nadišla vytúžená veľká prestávka. Spolužiačky sa drvia na nasledujúcu písomku z prírodopisu. Medzi nimi aj K.K pochopiteľne. Kútikom pravého oka ju s pôžitkom pozorujem. Nie som sám - polovica triedy je z nej hotová. Napriek tomu drvivá väčšina zástupcov opačného pohlavia, smeruje ku skrinke určenej na odkladanie pomôcok výtvarnej a telesnej výchovy... Vyberáme z nej dáždniky - nemajú tam síce čo robiť, ale slúžia nám ako hokejky. Puk je vrchnák z fľaše od Coca Coly - nemusíme sa rozdeľovať...Počas roka sa vytvorili dve súperiace mužstvá bojujúce o alobalovú atrapu Stanleyho Pohára. Hra je v plnom prúde - pár minút do konca prestávky je stav nerozhodný. Každý by chcel streliť víťazný gól a postarať sa o dôležité víťazstvo a tým aj vedenie svojho tímu v sérii...M.J v krvilačnom súboji o vrchnák, zákerne seká protihráča dáždnikom pod rebrá a získava "puk" do svojej moci. V zápätí ma zadovkou naslepo nachádza - sme dobre zohratí...Neváham a strieľam z prvej - mierim presne a skórujem. Nachádzam sa v blízkosti okna - v radostnej extáze rozpažujem ruky a revem - scóóóŕes by Gretzky!!! Pri rozpažení "hokejkou" rozbijem okno. Zaznieva zvonenie. Nestrácame duchaprítomnosť a rýchlo kamuflujeme rozbitú, prednú časť vyklápacieho okna. Črepy hádžeme do skrine spolu s dáždnikmi. Už je po zvonení a preto jeden spolužiak striehne pred dverami a vyzerá na "učku"...Je pripravený nás včas upozorniť. Stíhame to len tak tak, ale v momente keď učiteľka vstupuje do miestnosti, je dôkazový materiál dobre uschovaný a my poslušne sedíme na svojich miestach. Z hlboka si vydýchnem - ale len na chvíľu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podkladať na telesnej K.K nohu, sa nikomu nevypláca...

"Pani učiteľka, Kostrec rozbil okno!" vychádza z jej úst...Ústa o ktorých som mal vždy len tie najkrajšie predstavy v súvislosti s mojou osobou - sú teraz rozbité a poliate krvou - tiež len v mojej predstave...Pociťujem veľkú krivdu a nenávisť...O pár dní však na všetko zabúdam a zrkadielko trpezlivo štelujem na tie správne miesta - K.K pod sukňu...

Prípad č.2

Máme voľnú hodinu. Do triedy vtrhne naša triedna s naliehavou prosbou. Musí súrne vybaviť akúsi záležitosť a keďže žiadna učiteľka nie je zastihnuteľná, prosí dvoch z nás aby šli dohliadnuť na siedmakov s ktorými má hodinu, kým sa nevráti...Nikomu sa do toho nechce, tak automaticky určuje K.K a jeden chlapčenský doprovod. Chopím sa príležitosti - nemôžem predsa prepásť možnosť podieľať sa spoločne na nejakej činnosti spolu s K.K...Siedmaci sú poslušní, svedomite maľujú a bavia sa s nami...Po chvíli však jeden z nich - môj o dva roky mladší, talentovaný futbalový spoluhráč z Jakubu /dedina - časť B.B/ hrajúci so mnou za starších žiakov, v rámci frajeriny pristúpi ku mne a začne do mňa strkať - dodnes neviem o čo mu vlastne išlo...Som vyšší a silnejší - mám prevahu a tak si ho z počiatku len nepúšťam ku telu...Po chvíli ma však prechádza trpezlivosť - sotenie mu musím oplatiť, pretože vidím, že ináč s tým neprestane. Strčím do neho a nakoľko sa nachádza v tesnej blízkosti okna a ja som si zle vypočítal silu, zaznieva rinčanie skla po druhý krát počas niekoľkých dní....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Našťastie sa mu nestalo nič - nemal ani škrabanec...Siedmaci sa zachovali veľmi obetavo a priateľsky -učiteľke všetci do jedného nahovorili, že okno rozbil prievan a na tablu skla sa vyzbierala celá trieda - ďakujem siedmaci!!!

K.K sa tentoraz zachovala tiež statočne a "nenabonzovala" ma!!

Prípad č.3

Skončila sa posledná hodina - nasledujú veľkonočné prázdniny. Všetci sa ponáhľame do šatne. V radostnej eufórii z prichádzajúcich voľných dní, veselo krútim igelitkou s prezúvkami nad hlavou. Dno igelitky je natrhnuté a tak z neho vyletia moje čerstvo kúpené "číny" - hádajte kam?!!

Opäť rinčanie skla a "učka", ktorá má dozor na chodbe je v momente na inkriminovanom mieste prichystaná na zápis do žiackej knižky a opätovnú žiadosť na mojich rodičov na úhradu škody.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doma som mal riadne vynadané - dva krát za mesiac rozbiť okno, to vraj len ja dokážem...To ešte chudáci nevedeli o tom treťom chvalabohu - inak neviem, čo by sa dialo...

Za zmienku ešte stojí, že o pár mesiacov na to, sa mi podarilo stratiť za zhruba dva mesiace tri krát kľúče od bytu....Ako, to tu už nebudem rozpitvávať - na meniny som vtedy dostal od našich zámku od dverí :DD

Hovorí sa - tri krát a dosť!!! Čo sa týka kľúčov odvtedy som už žiadne nestratil a zobral som si ponaučenie - no tie okná sú mi stále nejak súdené - tí čo ma poznajú, vedia o čom hovorím :DD....

Miroslav Kostrec

Miroslav Kostrec

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudba, Literatúra, film, šport...Obľúbení interpreti: F.M. Dostojevskij, G.G. Marquez, J.Heller, Bukowski, Lindgren, Murakami...Kusturica, Almodovar, Inarritu, Kubrick, Forman, Gatlif,Kieslowski - Hevad Kahn, Gus Hansen, Barry Greenstein, Daniel Negreanu, Chris Moneymaker,Kenny Tran, Phil Laak, Phil Helmuth, Bruno Fitoussi...Leningrad, The Doors, Pink Floyd, Led Zepellin + cigánčina rôzneho druhu...Johny Depp...FC Barcelona, Zenit Petrohrad, Torpedo Raskolnikovo, Dynamo Oblomovka...Anna Ivanovic, Janko Tipsarevic, Novak Djokovic, Ivan Ljubicic, Michail Juznyj, Dinara Safina...Messi, Cantona, Best, Maradonna, Stoichkov,Boban, Suker, Keržakov, Aršavin, Kuyt, Torres, Babel, Guľka, Yayla, Pukallus, Diaz, Špačinský, Raúl Irabarne...A mnoho iných.................................................... Zoznam autorových rubrík:  Literárne experimentySrdjan a SofiaPríbehy obyčajného (š)jalovstvFizolófiaŠportEURO 2008SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu