reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miroslav Kostrec

Miroslav Kostrec

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudba, Literatúra, film, šport...Obľúbení interpreti: F.M. Dostojevskij, G.G. Marquez, J.Heller, Bukowski, Lindgren, Murakami...Kusturica, Almodovar, Inarritu, Kubrick, Forman, Gatlif,Kieslowski - Hevad Kahn, Gus Hansen, Barry Greenstein, Daniel Negreanu, Chris Moneymaker,Kenny Tran, Phil Laak, Phil Helmuth, Bruno Fitoussi...Leningrad, The Doors, Pink Floyd, Led Zepellin + cigánčina rôzneho druhu...Johny Depp...FC Barcelona, Zenit Petrohrad, Torpedo Raskolnikovo, Dynamo Oblomovka...Anna Ivanovic, Janko Tipsarevic, Novak Djokovic, Ivan Ljubicic, Michail Juznyj, Dinara Safina...Messi, Cantona, Best, Maradonna, Stoichkov,Boban, Suker, Keržakov, Aršavin, Kuyt, Torres, Babel, Guľka, Yayla, Pukallus, Diaz, Špačinský, Raúl Irabarne...A mnoho iných.................................................... Zoznam autorových rubrík:  Literárne experimentySrdjan a SofiaPríbehy obyčajného (š)jalovstvFizolófiaŠportEURO 2008SúkromnéNezaradené

reklama

Príbehy obyčajného (š)jalovstv

A na viac si už nepamätám...

Miroslav Kostrec

A na viac si už nepamätám...

To si snad deláš kozy, vole! Jdems ,noc je dlouhá! a tak sme šli. Mali sme spoločný cieľ - za málo peňazí veľa roboty - mohlo to vyjsť - cítili sme to...Je to velká věc - možná prorazíme - jsou to jenom keci... - spousta prázdnych, pitomých řečí. Táhni k čertu - to nemúže vyjít! Možná jsem si nadelal do kalhot a pokoušel se najít cestu naspátek -podvedome som však cítil, že z toho nemôžem vycúvať. Možno som z toho vycúvať ani nechcel. Uklidni se a zhluboka se nadechni! Mám to promyšlení hochu, nejde to pochcát! Je to proste tutofka, tak mi věř!!

  • 28. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 404x
  • 7
Keď si po mňa prišla... /zo života nového Bratislavského kamaráta/

Miroslav Kostrec

Keď si po mňa prišla... /zo života nového Bratislavského kamaráta/

Ktosi so mnou potriasol. Silné svetlo mi udrelo do očí a do spánkov vystúpila tupá bolesť, akoby som mal v hlave priečne umiestnený zdvihák a niekto by ho pomaly roztáčal...Nápis na informačnej tabuli oznamoval - OD Saratov. Nemohol som vstať - po chvíli sa z reproduktora ozval ženský hlas: Nasledujúca zastávka...

  • 18. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Telo, ktoré leží a nespí hnije...

Miroslav Kostrec

Telo, ktoré leží a nespí hnije...

Ležiac sám v manželskej posteli, obkolesený štyrmi bielymi stenami je súčasťou šedivého jesenného dňa. 6.11.2008 13:00 stredoeurópskeho času - bezvýznamná veličina nehrajúca žiadnu dôležitú rolu uprostred bytia - nebytia. Ležiac sám v manželskej posteli - už tak trocha zo zvyku....

  • 11. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Jesenný večer v parku

Miroslav Kostrec

Jesenný večer v parku

Hnusné, sychravé počasie. Padá hmla. Zdeformovaná pani Jeseň ma víta s otvorenou náručou - začiatkom nového tisícročia.

  • 10. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Dôchodca na vedľajšej koľaji

Miroslav Kostrec

Dôchodca na vedľajšej koľaji

Skúseným okom pozoruje prichodiacich - z posledného radu lavíc, v čakárni na železničnej stanici. To druhé je sklené - no ľavým vidí dobre. Nič mu neujde. Pozoruje prichodiacich z ústrania - vždy pripravený rozhodiť siete a lapiť do nich nič netušiacu obeť.

  • 10. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
Môcť sa tak vypnúť - neváham....

Miroslav Kostrec

Môcť sa tak vypnúť - neváham....

Včera večer som zabíjal čas pozeraním ehmmhmm ďalšej z množstva vydarených a v našich končinách tak preslávených tzv. reality show - Slovensko má talent. Čím dlhšie som sa na to díval, tým viac som pociťoval, že nezabíjam čas, ale že show zabíja mňa. A tak som namosúrený stisol červené tlačidlo s nápisom off - a vybral sa do večierky po cigára. Cestou som v duchu nadával na môjho obľúbenca z Uvoľnite sa prosím - že za prachy sa dal nahovoriť na takú hovadinu - nuž, to už je tá Power off $$$$....

  • 3. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Ten slávny Francúz Edison...

Miroslav Kostrec

Ten slávny Francúz Edison...

Prvé čo som urobil, keď som sa zobudil po preflámovanej noci - bola čierna káva. V pľúcach som vnímal krabičku Pallmaliek a v hlave zasa bedničku lacného piva. Dal som si studenú sprchu a na pár minút som sa cítil o čosi lepšie. Cez poodchýlené okno prenikali do kuchyne ostré lúče agresívneho slnka - letný teror sa vyštveral až na vrchol svojho pomyselného kopca. Vynechal som holenie a umyl som si zuby, aby som trochu stlmil ten sajrajt čo som mal v papuli.

  • 27. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Keď budem veľký...

Miroslav Kostrec

Keď budem veľký...

Keď budem veľký a bohatý aj ja si také kúpim. Hovorieval môj matematikár na Základke, keď si robil prču zo spolužiakovych roztrhaných šlapiek a podobne. Vtedy som si o ňom myslel, že je to hovädo - ten matematikár. Ostatne, on mi zasa hovoril: Kostrec, ty si sviňa človek - vieš o tom?? Obaja sme mali minimálne čiastočne pravdu. No, ale na tom až tak nezáleží. Podstatné je, že od tej doby som sa často krát zamýšľal nad tým, čo si ja kúpim - keď raz budem veľký a bohatý...

  • 25. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Ako mi po nohe prešla električka!!

Miroslav Kostrec

Ako mi po nohe prešla električka!!

Tento krátky príbeh je napísaný podľa skutočnej udalosti. Niektoré mená a postavy v príbehu môžu byť vymyslené, zakladajú sa však na pravde.

  • 14. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 42
Dá sa v priebehu jedného mesiaca rozbiť okno 3 krát a nechtiac???

Miroslav Kostrec

Dá sa v priebehu jedného mesiaca rozbiť okno 3 krát a nechtiac???

V tomto príspevku si zaspomínam na bezstarostné časy deviateho ročníka základnej školy. Je to už síce dobrých pár rokov, ale spomienky na osudový mesiac - sa mi v pamäti uchovajú pravdepodobne až do konca môjho života. Boli to pekné, salámovité a najmä jednoduché časy na tej základnej. Cez prvú hodinu sme zrkadielkom pozerali K.K pod sukňu a cez tú druhú /telesná výchova/, sme tej istej K.K neváhali pri behu okolo telocvične podložiť nohu - toť svojský spôsob balenia, ale pochopiteľný pre istú vekovú skupinu pozemšťanov.

  • 2. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
reklama
Ako som so smrtkou poker o život hral...

Miroslav Kostrec

Ako som so smrtkou poker o život hral...

Popoludnie som strávil v štíle Iliju Oblomova z Gončarovho románu. Milan bol na výlete v Alpách a tak som ako dočasný nájomník obytných priestorov jednoizbového bytu pri jazere Kuchajda v Bratislave, strávil takmer celý deň polyhovaním na rozkladacom gauči a popíjaním plechovkového piva Corgoň. Mňam.

  • 7. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Keď na víno, tak do skackavej !

Miroslav Kostrec

Keď na víno, tak do skackavej !

Podvečer: príprava - osobná hygiena + holenie /nie vždy, v respektíve málokedy/

  • 13. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Platón si verný a mám ťa rád, ale nie si Monika!!

Miroslav Kostrec

Platón si verný a mám ťa rád, ale nie si Monika!!

Nazdar!! Volám sa Donnie a mám 32 rokov. Bývam sám v dvojizbovom byte a na špinavé ponožky nemám presne vyhradené miesto. Okrem toho, že sa mi po byte povaľuje hromada špinavého prádla (raz za dva týždne mi ho chodí vyprať Andyho frajerka) mám rád čapované pivo, The Doors a Manchester United. Nie som žiadny gurmán - prednosť dávam strave zloženej z kvalitných polotovarov a v spodnom šuflíku pri posteli mám pre každý prípad odloženú krabičku kondómov. Po rozchode s mojou bývalou som si zadovážil psa. Sú to už dva roky. Platón je kokeršpaniel čiernej farby. Má rád kosti akéhokoľvek druhu a množstva, rád sa vyvaľuje v obývačke pred bedňou a čumí so mnou na futbal. Je to dobrý spoločník a verný priateľ. Niežeby som sa sťažoval, mám ho rád. Musím ale priznať, že po niektorých stránkach je Monica nenahraditeľná. „Platón si skvelý mám ťa rád, ale nie si Monika!“ Vyčítam mu to. Ako keby ten chudák pes za niečo mohol. Vyvaľuje na mňa tie okále a z otvorenej papule mu trčí dlhý červený jazyk. Po brade mu tečú sliny, premeriava si ma upreným pohľadom. Vidí svet čierno bielo - niekde som to čítal, myslím. Ja ho tak vidím tiež. Do riti! Dúfam, že sa nemetamorfózujem na kokeršpaniela.

  • 3. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Vyprážaný rezeň s hranolkami (Norderney verzión)

Miroslav Kostrec

Vyprážaný rezeň s hranolkami (Norderney verzión)

„Na začiatok....odmlčal sa, tváriac sa akoby starostlivo vyberal každé slovo, ktoré nám predostrie na červenom podnose s reklamou nemeckého piva, ktorého názov si už nepamätám. „Na začiatok si ujasníme jednu vec. A to, že nebudete pracovať 8 hodín denne ako máte v zmluve, ale budete pracovať 14 hodín denne, nie päť dní v týždni, ale trinásť dní zo štrnástich.“

  • 21. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Desať vajec za stopäťdesiat korún

Miroslav Kostrec

Desať vajec za stopäťdesiat korún

Ležal som na chrbte, opieral som sa o lakte a napriek mohutnému kolísaniu vlaku som nemohol zaspať. Hľadel som na plynúcu krajinu a s potláčanou zvedavosťou som čakal na vlakovú stanicu v Žiline. Nemal som hodinky a tak som čas mohol určiť len odhadom. Podľa nastávajúceho svitania som  usúdil, že sa blíži niektorá zo skorých ranných hodín. Pred očami sa mi zrazu zjavila chátrajúca budova s nápisom Žilina. Vlak zapískal, zabrzdil a časť cestujúcich spolu so mnou sa vyhrnula von.

  • 14. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
Kazajka (narodený pred Tescom)

Miroslav Kostrec

Kazajka (narodený pred Tescom)

Pomaly a neisto som otvoril ľavé, následne za ním aj pravé oko. V hlave mi treštilo ako v podomácky vyrobenej schránke od petardy, tesne po výbuchu. Sústredene som sa zahľadel na biely strop nado mnou a pokúšal som sa z nej vydolovať akú takú spomienku na predošlý večer. Z tej mojej hlavy. Neúspešne.

  • 8. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Do krčmy už šach nenosí!!! aneb šachová romanca so "šťastným"koncom

Miroslav Kostrec

Do krčmy už šach nenosí!!! aneb šachová romanca so "šťastným"koncom

Miloš H. si s Dodom Z. veselo vykračovali po dlažobných kockách zaprášenej cesty, vedúcej do jedného mesta. Veľmi sa tešili, pretože mali dáke lóve a nudný nedeľný večer mohli zakončiť v jednej z rozkošných krčmičiek. Ulice boli prázdne, nikde nikoho. Dávali Poštu pre teba, asi. Zanietene diskutovali o futbale, či o iných životne dôležitých veciach. No pri pive sa filozofuje predsa len lepšie, ľahšie a odviazanejšie. Navyše pri pive, okrem iných výhod, človek nepociťuje smäd. Keď ho pije v dostatočnom množstve a dostatočne rýchlo, nestihne dokonca ani vyhladnúť. Svet je razom krajší a zaujímavejší. Niekedy dokonca veselší, inokedy sú veselí len konzumenti. No a niekedy nie je veselší ani svet ani konzumenti. Ale toto riziko sú pravidelní konzumenti piva a alkoholických nápojov, vždy s radosťou, oddanosťou a dobrotou, ochotní podstúpiť.

  • 1. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu